Expedice Madagaskar 2018 - den šestnáctý - Park Isalo a Ranohira 28. září

Ráno po snídani v 7:10 h se vypravujeme (jen Květa a já) zakoupit vstupenky do parku Isalo a v 8:00 nás Richard vysazuje před brodem, přes který se už bojí přejet autem (jiná auta stejného typu však přejedou). My s průvodcem ze kmene Bara pokračujeme ještě asi 1,5 km ke vstupu, kde nám zkontrolují vstupenky a platbu za průvodce. Dopoledne procházíme část "savany" a spouštíme se nakonec do kaňonu, kde nás čeká zaplacené barbecue. Předtím se ale potkáme s několika místními lemury kata, kteří už při krmení banánem tak opatrní nejsou. Ale dá se s nimi komunikovat. Při obědě nás měli lemuři "otravovat", ale nakonec tomu tak nebylo. S dalšími jsme se potkali po obědě, dostali též nějaký ten banán, ale nakonec nám místní řekli, že to není bezpečné, že by nás mohli lemuři pokousat. Ale ani to se nestalo. Druhá část výpravy se odehrává v kouzelném zeleném kaňonu, kde jdeme stále okolo potoka až k černému a modrému jezeru, navštívíme i kaskády. Park Isalo je nazýván madagaskarský Grand Canyon, a fakt to stojí za to. Naše trasa měřila asi 10 km po rovině + k tomu to převýšení. Navečer jsme se, utahaní, ještě šli podívat po dědince Ranohira.